Kancelária prezidenta Slovenskej republiky na ceste trvalého zlepšovania

Kancelária prezidenta SR má dlhodobo záujem o zefektívnenie svojich činností a procesov s cieľom trvalého zlepšovania. Ako nástroj komplexného manažérstva kvality si zvolili model CAF, ktorý je určený práve pre organizácie verejnej správy.

Pre tento účel sa zapojili do výzvy Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR a získali podporu CAF centra pri implementácii modelu CAF. Podpora spočívala v poskytnutí školiacich, konzultačných a posudzovateľských činností podľa vopred nastaveného harmonogramu.

Implementácia modelu CAF začala v marci 2023. Garantom celého projektu bol vedúci kancelárie prezidenta SR. Samohodnotenie, ktoré vykonali zamestnanci menovaní do CAF tímu, prinieslo aktuálny obraz o organizácii z pohľadu kritérií modelu. Závery zo samohodnotenia boli použité ako odrazový mostík pre fázu zlepšovania. Z množstva námetov na zlepšovanie bolo vybraných 6 aktivít, ktoré sú pre organizáciu prioritou v blízkej budúcnosti, a z nich bol zostavený akčný plán zlepšovania. Pri záverečnom hodnotení Externej spätnej väzby modelu CAF bola preverená správnosť postupu implementácie modelu CAF a miera napĺňania princípov výnimočnosti. Hodnotenie sa uskutočnilo začiatkom decembra 2024 a Kancelárii prezidenta SR bol udelený medzinárodne uznávaný titul Efektívny používateľ modelu CAF.

„Kancelária prezidenta je vo svojej podstate jedinečnou organizáciou. Svojimi aktivitami a angažovanosťou vie zviditeľniť akúkoľvek oblasť. Inak tomu nie je ani pri kvalite. Tým, že prezentuje svoj záväzok trvalo zlepšovať svoje činnosti prostredníctvom modelu CAF, zanecháva nezmazateľnú stopu o dôležitosti manažérstva kvality v povedomí všetkých. Rád by som vyzdvihol najmä oblasť spoločenskej zodpovednosti, v ktorej pôsobí ako dobrý príklad hodný nasledovania.“

Predseda ÚNMS SR Pavol Pavlis odovzdal titul vedúcemu kancelárie prezidenta SR Petrovi Vodráškovi.

K získaniu ocenenia srdečne blahoželáme.