CAF centrum vzniklo ako miesto prvého kontaktu pre všetky organizácie verejnej správy, ktoré majú záujem zlepšovať sa a poskytovať kvalitnejšie služby svojim zákazníkom/občanom. Týmto organizáciám poskytujeme pomoc a podporu ako správne vykročiť v oblasti manažérstva kvality. V CAF centre sa zameriavame na poskytovanie základného poradenstva, organizovanie vzdelávacích aktivít, analyticko-metodickú činnosť, výmenu informácií, dobrej praxe a na mnohé ďalšie aktivity.
Centrá s rovnakým zámerom a cieľom sú zriadené vo viacerých európskych krajinách. Absencia takéhoto centra v Slovenskej republike nás, ako koordinátora štátnej politiky kvality, inšpirovalo k vytvoreniu CAF centra v rámci Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky (ako súčasť Odboru kvality a projektového riadenia).
POSLANIE CAF centra:
Poskytovanie profesionálnych vzdelávacích, konzultačných a analyticko-metodických služieb a popri tom poskytovanie vierohodných a overených informácií a noviniek v oblasti manažérstva kvality.
CIEĽ CAF centra:
Zintenzívniť činnosti a aktivity v oblasti manažérstva kvality vo verejnej správe, zvýšiť povedomie o dôležitosti, výhodách a problematike riadenia kvality, podporovať implementáciu modelu CAF a iných systémov manažérstva kvality a rozvíjať diskusiu a výmenu skúseností medzi organizáciami.
CAF centrum vzniklo začiatkom roka 2019 v rámci národného projektu ÚNMS SR Zavádzanie a podpora manažérstva kvality v organizáciách verejnej správy, ktorý je podporený z Európskeho sociálneho fondu prostredníctvom Operačného programu Efektívna verejná správa (www.reformuj.sk). Svoje poslanie CAF centrum napĺňa uskutočňovaním odborných činností a poskytovaním služieb naprieč celou verejnou správou a to za pomoci svojich odborných zamestnancov, ako i expertov v oblasti kvality.
Aké služby v CAF centre ponúkame?
Pri vzniku CAF centra bolo naším cieľom zjednotenie mnohých činností, ktoré sú potrebné k rozvoju manažérstva kvality vo verejnej správe. Služby CAF centra sú preto rozdelené do štyroch základných kategórií:
Prehľad služieb CAF centra nájdete aj v informačnom letáku.
Kto je cieľovou skupinou CAF centra?
Naše služby poskytujeme všetkým organizáciám verejnej správy na Slovensku. Dvere k nám majú otvorené všetky tie organizácie, ktoré sa neboja čeliť novým výzvam, ktoré sú proaktívne a ktoré to so zvyšovaním kvality svojej organizácie myslia vážne.
Akú máme víziu do budúcna?
Uvedomujeme si, že vytvorenie CAF centra nie je len o vybavení novej školiacej miestnosti, ale je to predovšetkým o práci s ľuďmi, aktívnom počúvaní a diskusii. Máme pred sebou ešte veľa práce, ktorá veríme, že bude pre nás potešením a pre našich zákazníkov úžitkom.
Do nasledujúcich rokov je preto VÍZIA CAF centra nasledovná:
„Etablovanie CAF centra na Slovensku ako uznávaného strediska podpory organizácií verejnej správy na pôde manažérstva kvality, budovanie jeho odborných kapacít – podporovaním rozvoja súčasných a výchovou novej generácie odborníkov, a v neposlednom rade podpora širšej diskusie a výmeny skúseností medzi súčasnými aj budúcimi užívateľmi modelu CAF a všetkými organizáciami, pre ktoré je zlepšovanie ich najvyššou prioritou.“.
Kolektív CAF centra