Zrealizovali sme jubilejnú 20. konferenciu o kvalite a spoločenskej zodpovednosti

Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR (ÚNMS SR) ako koordinátor štátnej politiky kvality zorganizoval jubilejný 20. ročník konferencie o kvalite a spoločenskej zodpovednosti. Konferencia sa uskutočnila 25. septembra 2025 v kongresovej sále ÚNMS SR v Bratislave a potvrdila, že témy spojené so zvyšovaním kvality a spoločenskou zodpovednosťou majú v našej spoločnosti stabilné miesto a sú stále aktuálne. 

O mimoriadnom záujme svedčí aj rekordná účasť – konferenciu navštívilo viac ako 130 účastníkov, ktorí sa aktívne zapájali do diskusií a priniesli do programu množstvo zaujímavých podnetov.

Teší nás, že počas týchto rokov sa nám podarilo vytvoriť jedinečnú platformu pre odbornú diskusiu, výmenu skúseností a inšpiráciu medzi zástupcami verejnej správy a odborníkmi na témy kvality a spoločenskej zodpovednosti.

Dvojdňový maratón odborných tém

Tento ročník bol výnimočný nielen svojím jubileom, ale aj nadväznosťou na odbornú konferenciu Štátneho inštitútu odborného vzdelávania (ŠIOV), ktorá sa uskutočnila deň predtým v rovnakých priestoroch. Jej hlavnou témou bolo „Zabezpečovanie kvality vo vzdelávaní – od stratégií k praxi“, čo účastníkom umožnilo získať podnety a skúsenosti z viacerých oblastí.

Niektorí účastníci využili možnosť zúčastniť sa oboch konferencií.

Priebeh konferencie

Po oficiálnom otvorení podujatia sa účastníci zoznámili s aktuálnymi témami, ktoré sa dotýkajú každodennej praxe organizácií verejnej správy. Diskutovalo sa o riadení rizík, nastavovaní efektívnych interných oznamovacích systémov, ako aj o význame kvality ako neustáleho procesu.

O otvorenie konferencie sa postarala riaditeľka odboru kvality a projektového riadenia ÚNMS SR.

Silný ohlas mala aj prednáška o zavádzaní behaviorálnych intervencií vo verejnej správe. Ako príklad rečník uviedol kampaň „Pošta nie je pre teba“, ktorá podporila digitalizáciu služieb a obmedzila zasielanie listov v papierovej podobe, čím sa zvýšila nielen dochvíľnosť pri platení poplatkov, ale aj komfort občanov. „Aj drobné úpravy dokážu spôsobiť veľkú zmenu,“ zaznelo počas prezentácie.

Veľkú pozornosť vzbudila aj téma implementácie umelej inteligencie vo verejnej správe. Prednášajúca priamo počas svojho vystúpenia uskutočnila online prieskum, z ktorého vyplynulo, že účastníci sa neboja využívať nové technológie a moderné postupy namiesto tých zaužívaných. Tento výsledok pozitívne dokazuje otvorenosť organizácií verejnej správy voči inováciám a hľadaniu efektívnejších spôsobov práce.

Účastníci konferencie sa o jednotlivé témy živo zaujímali. 

Témy z oblasti spoločenskej zodpovednosti a inovácií tvorili významnú časť programu. Účastníci sa zoznámili aj s projektom Digitálna budúcnosť, ktorý otvára nové príležitosti pre riadiacich pracovníkov, zástupcov samospráv a verejných inštitúcií, ako aj so skúsenosťami mesta Martin, ktoré umelú inteligenciu využíva na zvýšenie občianskej participácie a zlepšovanie komunikácie s obyvateľmi.

Okrem veľkých projektov sa však účastníkom pripomenulo aj to, že princípy spoločenskej zodpovednosti sa prejavujú aj v každodenných rozhodnutiach a komunikácii. „Aj to, ako odpovedáme na obyčajný email, môže byť prejavom našej spoločenskej zodpovednosti,“ zaznelo počas jednej z prednášok.

Interaktívny formát konferencie podporila aj online platforma Slido, prostredníctvom ktorej mohli účastníci klásť otázky a zapojiť sa do diskusie v reálnom čase.

Účastníci využili aj možnosť kladenia otázok prostredníctvom online platformy Slido. 


Dôležitú úlohu pri nadväzovaní kontaktov zohrávali aj neformálne diskusie. 

Ak vás zaujímajú konkrétne príspevky a prezentácie, pozrite si ich v nasledujúcom príspevku

Poďakovanie

Ďakujeme všetkým prednášajúcim a účastníkom konferencie za ich prínos, inšpiratívne diskusie a podporu pri šírení princípov kvality a spoločenskej zodpovednosti.

Sme radi, že aj po 20 rokoch je naša konferencia miestom, kde sa rodia nové myšlienky, projekty a partnerstvá, ktoré prispievajú k rozvoju kvalitnejších služieb a modernej verejnej správy.

Tešíme sa na ďalšie stretnutia s Vami.