11 Február 2022 Workshop: Organizačná (firemná) kultúra ako dôležitý prvok modelu CAF na podporu efektívnejšieho fungovania organizácií verejnej správy 08:30 - 17:00 ONLINE - UNMS, Štefanovičova 3, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: vysvetlenie pojmov firemná kultúra, vízia, poslanie a hodnoty, firemná kultúra podľa Barrettovho modelu (na modeli si vysvetlíme rozdiel medzi zdravou a nezdravou firemnou kultúrou a ako sa v nej ľudia správajú), osem najčastejších chýb pri budovaní firemnej kultúry a rady, ako ich prekonať, vplyv lídrov a ich osobných hodnôt na budovaní zdravého pracovného prostredia, ako si budovať zdravé pracovné prostredie na svojom oddelení, keď zmena nechodí zhora, 21 praktických príkladov, z ktorých môžem odpozorovať, ako (ne)funguje firemná kultúra. Z tohto workshopu budú najviac benefitovať vedúci zamestnanci (a ich tímy), ktorí majú možnosť a kompetencie ovplyvňovať zásadné rozhodnutia v organizácii a spoluvytvárajú jej smerovanie do budúcnosti. Workshop je určený pre manažérov, ktorí vedú oddelenia alebo projekty s viac ako 10-timi členmi tímu.
04 Február 2022 Workshop: Štyri perspektívy efektívneho vodcovstva ako súčasť manažérstva kvality v organizácii 08:00 - 16:30 ONLINE - UNMS, Štefanovičova 3, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: charakter a vlastnosti autentického lídra, ich demonštrácia a budovanie dôvery s okolím, ako inšpirovať ľudí k tomu, aby spoločne pracovali na zmysluplných cieľoch organizácie, prečo viac delegovať, rozširovať právomoci a podporovať u zamestnancov osobnú zodpovednosť za výsledky, kvalita a efektivita interných procesov - kto sú naši hodnotitelia, ako komunikovať výsledky a manažment vzťahov, proaktívne zdieľanie informácií a budovanie transparentnosti o tom, kam organizácia smeruje a aké sú očakávania, posilňovanie vízie, poslania organizácie a jej hodnôt v každodenných rozhodnutiach. Workshop je určený pre riadiacich zamestnancov (stredný a vyšší manažment s min. 3-ročnými manažérskymi skúsenosťami). Tento workshop je postavený na myšlienke, že najskôr musím poznať dobre sám seba, až potom môžem porozumieť svojim zamestnancom a lepšie ich manažovať. Je vhodný pre ľudí, ktorí sa potrebujú v tejto rýchlej dobe aspoň na jeden deň zastaviť, ujasniť si svoje osobné hodnoty a pracovné priority, a k tomu si osviežiť niekoľko manažérskych zručností, ktoré pomáhajú zvýšiť efektivitu a napĺňať ciele organizácie.
06 August 2021 Manažérstvo zmien ako kľúčová súčasť manažérstva kvality v organizácii (Konflikty ako "plytvanie" alebo ako predchádzať odporu pri zavádzaní zmien) 08:30 - 17:00 Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Štýly riešenia konfliktov. Vývojové fázy konfliktu. Techniky riešenia konfliktov. Zvládanie negatívnych emócií. Situácie z praxe.
05 August 2021 Štyri perspektívy efektívneho vodcovstva ako súčasť manažérstva kvality v organizácii 08:30 - 17:00 Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Charakter a vlastnosti autentického lídra, ich demonštrácia a budovanie dôvery s okolím, ako inšpirovať ľudí k tomu, aby spoločne pracovali na zmysluplných cieľoch organizácie, prečo viac delegovať, rozširovať právomoci a podporovať u zakvalita a efektivita interných procesov - kto sú naši hodnotitelia, ako komunikovať výsledky a manažment vzťahov, proaktívne zdieľanie informácií a budovanie transparentnosti o tom, kam organizácia smeruje a aké sú očakávania, posilňovanie vízie, poslania organizácie a jej hodnôt v každodenných rozhodnutiach.
30 Júl 2021 Tímová práca ako základ pri zavádzaní manažérstva kvality alebo zmien (Vedenie a rozvoj zlepšovacích a implementačných tímov) 08:30 - 17:00 Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Charakteristika úspešného tímu, typy tímov. Kultúra organizácia - hodnoty, zmysel, písané a nepísané pravidlá. Fázy vývoja tímu. Motivácia spolupracovníkov v zmene. Situácie z praxe.
29 Júl 2021 Štyri perspektívy efektívneho vodcovstva ako súčasť manažérstva kvality v organizácii 08:30 - 17:00 Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Charakter a vlastnosti autentického lídra, ich demonštrácia a budovanie dôvery s okolím, ako inšpirovať ľudí k tomu, aby spoločne pracovali na zmysluplných cieľoch organizácie, prečo viac delegovať, rozširovať právomoci a podporovať u zakvalita a efektivita interných procesov - kto sú naši hodnotitelia, ako komunikovať výsledky a manažment vzťahov, proaktívne zdieľanie informácií a budovanie transparentnosti o tom, kam organizácia smeruje a aké sú očakávania, posilňovanie vízie, poslania organizácie a jej hodnôt v každodenných rozhodnutiach.
26 Júl 2021 Štyri perspektívy efektívneho vodcovstva ako súčasť manažérstva kvality v organizácii 08:30 - 17:00 Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Charakter a vlastnosti autentického lídra, ich demonštrácia a budovanie dôvery s okolím, ako inšpirovať ľudí k tomu, aby spoločne pracovali na zmysluplných cieľoch organizácie, prečo viac delegovať, rozširovať právomoci a podporovať u zakvalita a efektivita interných procesov - kto sú naši hodnotitelia, ako komunikovať výsledky a manažment vzťahov, proaktívne zdieľanie informácií a budovanie transparentnosti o tom, kam organizácia smeruje a aké sú očakávania, posilňovanie vízie, poslania organizácie a jej hodnôt v každodenných rozhodnutiach.
21 Júl 2021 Tímová práca ako základ pri zavádzaní manažérstva kvality alebo zmien (Efektívna tímová diskusia, vyjednávanie a presvedčovanie v rámci implementačných alebo zlepšovacích tímov organizácie) 08:30 - 17:00 Pôdohospodárska platobná agentúra, Hraničná 12, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Prínosy efektívneho mítingu pre tím, jednotlivca a nadriadeného. Príčiny neefektívnej diskusie. Ako viesť diskusiu, efektívna štruktúra diskusie, ako usmerňovať dotazy, rečnícke triky a proti triky. Vyjednávanie - tri rozhodujúce faktory a ako ich využiť. Taktiky vyjednávania a obrana voči nim. Efektívna argumentácia a presvedčovanie, základné prístupy a techniky, rôzne druhy manipulácie.
06 Júl 2021 Tímová práca ako základ pri zavádzaní manažérstva kvality alebo zmien (Efektívna tímová diskusia, vyjednávanie a presvedčovanie v rámci implementačných alebo zlepšovacích tímov organizácie) 08:30 - 17:00 Ministerstvo obrany SR, Kutuzovova 8, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Prínosy efektívneho mítingu pre tím, jednotlivca a nadriadeného. Príčiny neefektívnej diskusie. Ako viesť diskusiu, efektívna štruktúra diskusie, ako usmerňovať dotazy, rečnícke triky a proti triky. Vyjednávanie - tri rozhodujúce faktory a ako ich využiť. Taktiky vyjednávania a obrana voči nim. Efektívna argumentácia a presvedčovanie, základné prístupy a techniky, rôzne druhy manipulácie.
02 Júl 2021 Analýza súčasného stavu organizácie prostredníctvom vybraných metód 08:30 - 17:00 Stredná odborná škola beuty a služieb, Gemerská 1, Košice Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Analýza interného prostredia a zdrojov organizácie. Analýza externého prostredia organizácie. Metódy a nástroje strategickej analýzy organizácie. Identifikácia silných a slabých stránok, identifikácia príležitostí a hrozieb. Postup vytvárania opatrení na odstraňovanie hrozieb a využívanie príležitostí.
01 Júl 2021 Analýza súčasného stavu organizácie prostredníctvom vybraných metód 08:30 - 17:00 CAF centrum ÚNMS SR, Štefanovičova 3, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Analýza interného prostredia a zdrojov organizácie. Analýza externého prostredia organizácie. Metódy a nástroje strategickej analýzy organizácie. Identifikácia silných a slabých stránok, identifikácia príležitostí a hrozieb. Postup vytvárania opatrení na odstraňovanie hrozieb a využívanie príležitostí.
30 Jún 2021 Nástroj kvality DMAIC 08:00 - 16:30 Ministerstvo životného prostredia SR, Námestie Ľudovíta Štúra 1, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Stavebné kamene projektu, ciele projektu a magický trojuholník, projektový tím a LEAN manažér, úvod do metodiky LEAN SIX SIGMA, jednotlivé fázy DMAIC, úvod do Change managementu.
29 Jún 2021 Tímová práca ako základ pri zavádzaní manažérstva kvality alebo zmien ( efektívna tímová diskusia , vyjednávanie a presvedčovanie v rámci implementačných alebo zlepšovacích tímov organizácie) 08:30 - 17:00 Okresný úrad Rimavská Sobota, Hostinského 1036/4, Rimavská Sobota Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Prínosy efektívneho mítingu pre tím, jednotlivca a nadriadeného. Príčiny neefektívnej diskusie. Ako viesť diskusiu, efektívna štruktúra diskusie, ako usmerňovať dotazy, rečnícke triky a proti triky. Vyjednávanie - tri rozhodujúce faktory a ako ich využiť. Taktiky vyjednávania a obrana voči nim. Efektívna argumentácia a presvedčovanie. Základné prístupy a techniky, rôzne druhy manipulácie.
29 Jún 2021 SWOT analýza ako nástroj zlepšovania 08:00 - 18:30 Ministerstvo obrany SR, Kutuzovova 8, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Predstavenie SWOT analýzy, analýza silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb v organizácii, identifikovanie vhodnej stratégie pre organizáciu, príprava akčného plánu, zmeny a ich zavádzanie v organizácii.
28 Jún 2021 Školenie interných audítorov systémov manažérstva kvality podľa odporúčaní normy EN ISO 19011:2018 09:00 - 17:30 Úrad pre verejné obstarávanie, Ružová dolina 606, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Čo je interný audit, aké sú jeho prínosy, ako môže pomôcť interný audit organizácii v zlepšovaní. Kto je interný audítor, aká je jeho úloha a zodpovednosti v rámci činností auditovania, osobnostné vlastnosti interného audítora a kompetentnosť interného audítora. Čo je audítorský tím, kto ho môže tvoriť, aké sú zodpovednosti a právomoci členov audítorského tímu. Aké činnosti auditovania zahŕňa proces riadenia interných auditov podľa normy EN ISO 19011:2018 "Návod na auditovanie systémov manažérstva" - začatie auditu, príprava auditu, vykonanie auditu, príprava a distribúcia správy z auditu, skončenie auditu, vykonanie následného auditu.
28 Jún 2021 Tímová práca ako základ pri zavádzaní manažérstva kvality alebo zmien ( efektívna tímová diskusia , vyjednávanie a presvedčovanie v rámci implementačných alebo zlepšovacích tímov organizácie) 08:30 - 17:00 Okresný úrad Rimavská Sobota, Hostinského 1036/4, Rimavská Sobota Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Prínosy efektívneho mítingu pre tím, jednotlivca a nadriadeného. Príčiny neefektívnej diskusie. Ako viesť diskusiu, efektívna štruktúra diskusie, ako usmerňovať dotazy, rečnícke triky a proti triky. Vyjednávanie - tri rozhodujúce faktory a ako ich využiť. Taktiky vyjednávania a obrana voči nim. Efektívna argumentácia a presvedčovanie. Základné prístupy a techniky, rôzne druhy manipulácie.
25 Jún 2021 Systém manažérstva proti korupcii podľa normy ISO 37001 07:30 - 16:00 Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, Špitálska 4, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Čo je to korupcia, aké vplyvy a dopady má na organizácie, prečo je potrebné riešiť problém korupcie systémovým spôsobom, čo je norma ISO 37001:2016, prečo bola vydaná, pre koho je určená, aké sú jej zámery a benefity, aká je štruktúra normy ISO 37001:2016 a ako je možné integrovať požiadavky normy s ostatnými ISO normami pre systémy manažérstva, ako je v norme ISO 37001:2016 zadefinovaný pojem "korupcia" a ostatné termíny súvisiace s korupčným správaním, komentovaný výklad požiadaviek normy ISO 37001:2016, ako implementovať požiadavky normy ISO 37001:2016.
24 Jún 2021 Organizačná (firemná) kultúra ako dôležitý prvok modelu CAF na podporu efektívnejšieho fungovania organizácií verejnej správy 08:00 - 06:30 Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, Špitálska 4, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Vysvetlenie pojmov firemná kultúra, vízia, poslanie a hodnoty. Firemná kultúra podľa Barrettovho modelu (na modely si vysvetlíme rozdiel medzi zdravou a nezdravou firemnou kultúrou a ako sa v nej ľudia správajú). Osem najčastejších chýb pri budovaní firemnej kultúry a rady, ako ich prekonať, vplyv lídrov a ich osobných hodnôt na budovaní zdravého pracovného prostredia. Ako si budovať zdravé pracovné prostredie na svojom oddelení, keď zmena nechodí zhora. 21 praktických príkladov, z ktorých môžem odpozorovať, ako (ne)funguje firemná kultúra.
23 Jún 2021 SWOT analýza ako nástroj zlepšovania 08:00 - 18:30 Ministerstvo životného prostredia SR, Námestie Ľudovíta Štúra 1, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Predstavenie SWOT analýzy, analýza silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb v organizácii, identifikovanie vhodnej stratégie pre organizáciu, príprava akčného plánu, zmeny a ich zavádzanie v organizácii.
22 Jún 2021 Tímová práca ako základ pri zavádzaní manažérstva kvality alebo zmien (Efektívna tímová diskusia, vyjednávanie a presvedčovanie v rámci implementačných alebo zlepšovacích 08:00 - 16:30 Národné lesnícke centrum, T. G. Masaryka 2175/22, Zvolen Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Príčiny neefektívnej diskusie. Prínosy efektívneho mítingu pre tím, jednotlivca a nadriadeného. Príprava stretnutia. Ako viesť diskusiu, efektívna štruktúra diskusie, ako usmerňovať dotazy, rečnícke triky a proti triky. Vyjednávanie - tri rozhodujúce faktory a ako ich využiť. Taktiky vyjednávania a obrana voči nim. Efektívna argumentácia a presvedčovanie, základné prístupy a techniky, rôzne druhy manipulácie a ich rozpoznanie.
16 Jún 2021 SWOT analýza ako nástroj zlepšovania 08:00 - 16:30 Národné lesnícke centrum, T. G. Masaryka 2175/22, Zvolen Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Predstavenie SWOT analýzy, analýza silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb v organizácii, identifikovanie vhodnej stratégie pre organizáciu, príprava akčného plánu, zmeny a ich zavádzanie v organizácii.
11 Jún 2021 Manažérstvo zmien ako kľúčová súčasť manažérstva kvality v organizácii (Ako docieliť úspešné zavedenie zmien do praxe - vedenie spolupracovníkov) 08:30 - 17:00 Ministerstvo životného prostredia SR, Námestie Ľudovíta Štúra 1, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Manažér alebo líder. Postoje ľudí a zvýšená pozornosť emóciám. Štýly vedenia a schopnosť situačne ich používať. Efektívne zadávanie úloh a motivačná spätná väzba. Situácie z praxe.
10 Jún 2021 Manažérstvo zmien ako kľúčová súčasť manažérstva kvality v organizácii (Ako docieliť úspešné zavedenie zmien do praxe - vedenie spolupracovníkov) 08:30 - 17:00 Ministerstvo životného prostredia SR, Námestie Ľudovíta Štúra 1, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Manažér alebo líder. Postoje ľudí a zvýšená pozornosť emóciám. Štýly vedenia a schopnosť situačne ich používať. Efektívne zadávanie úloh a motivačná spätná väzba. Situácie z praxe.
10 Jún 2021 Školenie interných audítorov systémov manažérstva kvality podľa odporúčaní normy EN ISO 19011:2018 08:30 - 17:00 Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky, Švermova 43, Banská Bystrica Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Čo je interný audit, aké sú jeho prínosy, ako môže pomôcť interný audit organizácii v zlepšovaní. Kto je interný audítor, aká je jeho úloha a zodpovednosti v rámci činností auditovania, osobnostné vlastnosti interného audítora a kompetentnosť interného audítora. Čo je audítorský tím, kto ho môže tvoriť, aké sú zodpovednosti a právomoci členov audítorského tímu. Aké činnosti auditovania zahŕňa proces riadenia interných auditov podľa normy EN ISO 19011:2018 "Návod na auditovanie systémov manažérstva" - začatie auditu. Príprava auditu, vykonanie auditu, príprava a distribúcia správy z auditu, skončenie auditu, vykonanie následného auditu.
08 Jún 2021 Manažérstvo zmien ako kľúčová súčasť manažérstva kvality v organizácii (Komunikácia v procese zavádzania zmien) 08:00 - 16:30 CAF centrum ÚNMS SR, Štefanovičova 3, Bratislava Kľúčové obsahové zameranie vzdelávacej aktivity: Kvalitná komunikácia ako prevencia proti konfliktom, modely komunikácie - prečo si nerozumieme, otvorená komunikácia - ako povedať NIE a konštruktívna kritika, prekonávanie nesúhlasu, situácie z praxe.