C-Q-T (strategická koncepcia) Produkt by mal byť podľa požiadaviek zákazníka cenovo prijateľný (C), kvalitný (Q), dodávaný v termíne (T). Uvedené faktory sú považované za konkurenčné. Ide o "Cenu (Cost) - Kvalitu (Quality) - Čas (Time)". Veber, J. a kol. 2007 Řízení jakosti a ochrana spotřebitele
Certifikácia Proces, ktorým je potrebné prejsť, aby organizácia získala certifikát ISO. Certifikácia je proces overujúci vykonávanie činností v rámci posudzovania zhody systému manažérstva kvality prostredníctvom certifikačného orgánu. Veber, J. a kol. 2007 Řízení jakosti a ochrana spotřebitele
Certifikát ISO Certifikát ISO (certifikát kvality) je osvedčenie/potvrdenie, ktoré je zárukou, že organizácia má zavedený systém manažérstva kvality so zámerom poskytovania kvalitných služieb a/alebo produkcie kvalitných výrobkov. vlastné spracovanie
Ciele trvalo udržateľného rozvoja (SDGs) Ciele udržateľného rozvoja (SDGs – Sustainable Development Goals) boli sformulované na napĺňanie medzinárodnej koncepcie Agenda 2030 pre udržateľný rozvoj, ktorá bola schválená dňa 25.9.2015 v OSN. Agenda 2030 je vyjadrením záväzku krajín viesť svoj rozvoj k udržateľnosti a nastaviť svoje národné politiky a stratégie tak, aby spoločne prispievali k dosahovaniu globálnych cieľov. Je rozpracovaná do 17 cieľov udržateľného rozvoja, ktoré vzájomne prepájajú všetky 3 dimenzie udržateľného rozvoja, a to environmentálnu, ekonomickú a sociálnu. Týmito cieľmi sú: Žiadna chudoba Žiadny hlad Kvalita zdravia a života Kvalitné vzdelanie Rodová rovnosť Čistá voda a hygiena Dostupná a čistá energia Dôstojná práca a ekonomický rast Priemysel, inovácie a infraštruktúra Zníženie nerovností Udržateľné mestá a komunity Zodpovedná spotreba a výroba Ochrana klímy Život pod vodou Život na pevnine Mier, spravodlivosť a silné inštitúcie Partnerstvá za ciele vlastné spracovanie
Cyklus PDCA Štvorstupňový cyklus popísaný Demingom, ktorého dodržiavanie je podmienkou trvalého zlepšovania: Plánuj (návrhová fáza), Urob/Realizuj (výkonná fáza), Over/Kontroluj (kontrolná fáza), Konaj (akčná, prispôsobovacia a korekčná fáza). Zdôrazňuje, že programy zlepšovania musia začínať starostlivým plánovaním, musia vyústiť do efektívnych činnosti, musia byť kontrolované a prípadne prispôsobené a musia opäť viest k starostlivému plánovaniu bez prerušenia cyklu. Príručka modelu CAF 2013