Histogram Najpoužívanejší jednoduchý štatistický nástroj. Histogram predstavuje graf/diagram vhodný na vyjadrenie intervalového rozdelenia početností (stĺpce reprezentujú intervaly, ktoré sú definované dolnou a hornou hranicou) a používa sa na overenie normality dát. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti
Hlavný proces Hlavný proces vytvára hodnotu alebo úžitok pre zákazníka. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti
Hodnota pre zákazníka (Customer-Perceived Value) Označuje sa aj ako hodnota vnímaná zákazníkom. Zákazník ju vníma ako súčet určitých úžitkov. Hodnota pre zákazníka predstavuje rozdiel medzi úžitkom, ktorý z produktu/služby plynie a všetkých nákladov s tým spojených. Celková pridaná hodnota pre zákazníka predstavuje rozdiel medzi celkovou spotrebnou hodnotou a celkovou spotrebnou cenou. Košturiak, J. - Chaľ, J. 2008 Inovace vaše konkurenční výhoda, Kotler, Ph. Marketing Management
Hodnotenie pracovného výkonu Hodnotenie pracovného výkonu môžeme použiť ako základ spätnej väzby. Manažéri podniku môžu prebrať a zhodnotiť pokrok zamestnancov s ich bezprostrednými nadriadenými. Takéto hodnotenie môže slúžiť na rôzne účely. Môže pomôcť pri posudzovaní potrieb poradenstva pre zamestnancov, manažmentu pochopiť problémy svojich podriadených a naopak, zamestnancom pri stanovovaní cieľov a navrhovaní akčných plánov pre ich splnenie. Okrem toho pomáha zamestnancom aj pri prekonávaní problémov, ktorým čelia, aby čo najlepšie využívali svoje silné stránky. ARMSTRONG, M. 2002 Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy
Hodnototvorný reťazec (Value chain) Hodnototvorný reťazec identifikuje strategicky významné aktivity. Rozližujeme 2 základné skupiny: primárne a podporné aktivity. Do primárnych aktivít sa zaraďujú: vstupná logisitika, výrobná operácia, výstupná logistika, marketing a predaj, služby. Medzi podporné aktivity patria: zabezpečenie vstupov, technologický rozvoj, riadenie ľudských zdrojov, infraštruktúra organizácie. Hanzelková, A. a kol. 2002 Strategický řízení, Teorie pro praxi
Hodnotová analýza Hodnotová analýza sa definuje ako metóda overovania faktorov ovplyvňujúcich náklady výrobkov/služieb a odstránenia nepotrebných nákladov. Cieľom je zdokonaľovanie systému, uplatňujúc funkčne-nákladový prístup vlastné spracovanie
HSMS (Health and Safety Management System) HSMS predstavuje systém zameraný na bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. Normatívne je upravený odporučením OHSAS. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti