Vada Vada je nezhoda, keď produkt nespĺňa svoju funkciu, požiadavku vo vzťahu k zamýšľanému použitiu. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti
Validácia prevádzkových operácií Znamená oprávnené prevádzkové operácie. Ak sa nedá kvalitu operácie preveriť vhodnou kontrolnou operáciou, tak by mal byť v organizácii zabezpečený vhodný validačný mechanizmus. Veber, J. a kol. 2007 Řízení jakosti a ochrana spotřebitele
Vedomosti Vedomosti alebo poznatky možno definovať ako informácie pozmenené skúsenosťami, kontextom, interpretáciou a reflexiou. Vedomosti sú výsledkom transformačných prác, ktoré sa vykonali na jednotlivých informáciách. Považujeme ich za odlišné od údajov alebo informácií, pretože si vyžadujú ľudskú kognitívnu schopnosť privlastňovať si. Príklad: prax, know-how, odborné znalosti, technické vedomosti. Príručka modelu CAF 2020
Vlastník procesu Osoba, ktorá má mať hlboké znalosti o procese, ktorá má proces riadiť a je za výsledky zodpovedná. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti
Vodca Slovom vodca sa zvyčajne označuje človek, ktorý je zodpovedný za organizáciu. Za lídrov však označujeme aj tých ľudí, ktorí sú vďaka svojim kompetenciám v určitej oblasti uznaní ako vzor pre ostatných zamestnancov. Príručka modelu CAF 2020
Vodcovstvo Spôsob, akým vodcovia (či už formálni alebo neformálni) rozvíjajú poslanie a víziu organizácie a prispievajú k ich napĺňaniu. Ich úlohou je rozvíjanie hodnôt, ktoré sú nevyhnutné na dosahovanie cieľov organizácie. Pojem vyjadruje osobnú angažovanosť nositeľov vodcovských vlastností v zabezpečovaní, aby bol systém manažérstva kvality v organizácii zavádzaný a neustále rozvíjaný. Príručka modelu CAF 2020
Vstup Vstup je akákoľvek informácia, materiál, surovina alebo iné zdroje využívané pre aktivitu, činnosť alebo proces. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti
Výnimočnosť Výnimočnosť predstavuje významnú/mimoriadnu prax v manažérstve organizácie a dosahovanie výsledkov, ktoré sú založené na súbore Základných princípov komplexného manažérstva kvality sformulovaných Európskou nadáciou pre manažérstvo kvality (EFQM), ako sú: orientácia na výsledky, zameranie na zákazníka, vodcovstvo a stálosť manažérstva cieľov, založené na procesoch a faktoch, zapájanie zamestnancov, trvalé zlepšovanie a inovácie, vzájomne výhodné partnerstvá a spoločenská zodpovednosť. Príručka modelu CAF 2013
Výstup Výstup sa chápe ako výsledok činnosti, aktivity alebo procesu. Výstup z procesu predstavujú výrobky, služby, informácie a pod. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti