Technická normalizácia Technická normalizácia súvisí s technickými normami, ktoré sú kvalifikované odporúčania obsahujúce technické špecifikácie alebo kritériá, pravidlá, definície alebo iné riešenia, po prípade kritériá bezpečnosti materiálov, výrobkov, postupov a služieb. Normalizačné aktivity prebiehajú na národnej a medzinárodnej úrovni (ISO, IEC, CEN, CENELC, ETSI). Veber, J. a kol. 2007 Řízení jakosti a ochrana spotřebitele
Technické požiadavky na výrobky Pod pojmom technické požiadavky na výroboky sa v rámci zákona chápe technická špecifikácia obsiahnutá v právnom predpise alebo v norme, v ktorom sú stanovené požadované charakteristiky výrobku (napr. stupeň kvality, bezpečnosť, rozmery, skúšobné metódy, požiadavky na balenie a pod.). Veber, J. a kol. 2007 Řízení jakosti a ochrana spotřebitele
Total Productive Maintenance (TPM) TPM predstavuje metódu komplexnej produktívnej údržby (zlepšovania prevádzkovej údržby). Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti
TQC - Total quality control Komplexné, operatívne riadenie kvality. Pod komplexným operatívnym riadením kvality sa chápe plné a systematické zapojenie všetkých útvarov a zamestnancov do činností týkajúcich sa kvality. vlastné spracovanie
Transparentnosť Transparentnosť znamená otvorenosť, komunikáciu, zodpovednosť a možnosť nahliadnutia do "vnútra organizácie". Transparentné postupy zahŕňajú otvorené stretnutia, finančné výkazy, právne predpisy o slobode informácií, preskúmanie rozpočtu, audity. príručka modelu CAF 2020
Trilógia kvality Pod trilógiou sa chápe Juranova trilógia, t. j. plánovanie - riadenie - zlepšovanie kvality, resp. plánovanie, kontrola a zlepšovanie kvality. vlastné spracovanie
Trvalé zlepšovanie Smer manažmentu zameraný na monitorovanie a pružné využívanie iniciovania zmien - manažment zmien (Management Change). Veber, J. a kol. 2007 Řízení jakosti a ochrana spotřebitele
Tvrdé prvky manažmentu Tvrdé prvky manažmentu predstavuje systematické používanie kvantitatívnych charaktertistík kvality procesov a produktov. Tvrdé prvky sú konkrétne a často merateľné atribúty ako príkazy/pokyny, ktoré sú určené nadriadenosťou a podriadenosťou, stanovením zodpovednosti a právomocí, vymedzením postupov, inštrukciami správania sa, vedením záznamov a pod. Nenadál, J. a kol. 2011 Moderní management jakosti